alltså nej

Vad gör man när man inte kan sova? Jag vet inte vad ni gör men jag plågar mig själv genom att kolla på hemska klipp på youtube vilket slutar med att jag sitter och gråter som jag vet inte vad. Nu kom jag in på en kanal vid namn hsus vilket är en förening eller dylikt som räddar och tar hand om övergivna, vanvårdade djur i USA. Hemskt att se så vanvårdade djur men underbart att se att det faktiskt finns folk som bryr sig och räddar dem.

Iallafall så var det en video om det såkallade ”suicide race”, som helt enkelt är ett race där idioter skenar på hästar på ställen där man absolut inte vill skena med en häst, slår dem för att de ska springa fortare och så vidare. När de kommer där och driver på de stackars vilseledda hästarna nedför en väldigt brant backe, snubblar en häst och dör. Hemskt som fan, ja. Men vill ni veta vad som är mer hemskt? Att en IQ-befriad jävel lämnat en kommentar att ”om hästen inte velat springa ner för backen så hade den inte gjort det”. Jag hatar det argumentet. Totalt avskyr det. Det är inte bara i sammanhang som dessa det används, utan även vid rollkur osv. ”Om hästen inte hade velat göra det hade den inte gjort det”, ”man kan inte tvinga en häst på 600kg att göra något den inte vill.”

Till er som använder det som ett argument till att utföra hemska saker med dessa underbara varelser vill jag bara säga detta: Jag tror knappast att krigshästarna VILLE galoppera i fullt sken mot sin fiende. Jag tror KNAPPAST att samtliga hopphästar VILL hoppa vattengrav. Men de gör det ändå. Vet ni varför? För att de litar på sin ryttare och gör allt för hen. De är godhjärtade varelser som alltid vill väl, som alltid vill göra sitt bästa. Det finns inga problemhästar, men det finns gott om människor med problem. Och fan ta dem.
1277061-people_equals_shit_patch

Lämna en kommentar