nyskodd häst

Yeeey, nu har Siren nya dojjor så nu kan vi rida igen 😀 Hade världens problem med att hitta en hovslagare men så skickade jag sms till hon som skodde Siren när vi stod på praktiken igår kl 21 och fick svar en timme senare att hon kunde komma idag (lördag) kl 11! Superbra verkligen. Jag är i Lkpg så Anna var snäll och tog hand om det och det ska ha gått bra. Så nu ska han sättas igång på riktigt, så att det bara är att tuta och köra när vi flyttar till Naterstad 😀

Funderar lite också på vad som jag ska ha högst upp på min (läs: Sirens) inköpslista. Har ju alltid en lista haha.. Nu har han ju ett underbart utetäcke iallafall, det är 100gr fodring så det blir toppen i höst. Så då är det ju att köpa till en liner på 100gr eller 200gr tills i vinter, funderar på om övergången på 200gr kanske är lite onödig.. Siren ska helklippas i vinter iallafall. Innan har jag ju klippt ”halvklippning” men känner att jag lika gärna kan klippa hela när jag ändå är igång, mycket snyggare 😉 Gäller ju bara då att se till att han inte blir kall över njurarna osv! DSC_5052 Siren i sitt underbara täcke 16april siren 054 Jag & en relativt nyklippt Siren år 2011, han blir så grå och fin heheh

Lämna en kommentar